top of page
Image by Thomas Le

Doradztwo w zakresie zakupu i konfiguracji sprzętu audio wraz z wykonaniem.

Piękny dźwięk jest naszą pasją i lubimy nią zarażać innych!

Dzisiejszy rynek jest mocno zapełniony różnego rodzaju sprzętem Audio hi fi. Czasem ciężko się w tym wszystkim zorientować i dobrać właściwą konfigurację do naszych potrzeb. Ceny takiego sprzętu są niejednokrotnie bardzo wysokie, ale wcale nie musimy tyle wydawać. Wystarczy, że dobrze się zastanowimy nad naszymi potrzebami i co jest tak naprawdę dla nas najważniejsze. W wielu wypadkach można zapłacić wielokrotnie więcej, a kupić gorzej grający sprzęt. Znamy też przypadki poszukiwań sprzętu przez kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt lat i opłakane rezultaty takiego poszukiwania przy bardzo wysokich kosztach czasowych i finansowych. Aby tego uniknąć wystarczy skonsultować się z naszym doradcą, a on pomoże we właściwym doborze komponentów Audio dla Waszych potrzeb. Może to być kompletna konfiguracja Audio, a również wymiana pojedynczych składników jak kolumny, wzmacniacze czy odtwarzacze.
Zajmujemy się nie tylko doradztwem w zakresie zakupu sprzętu nowego, ale również używanego. Mając bogate doświadczenie z wszelkiego rodzaju sprzętem grającym jesteśmy w stanie skonfigurować niedrogi, a znakomicie brzmiący system Audio, który dokładnie spełnia Państwa wymagania i jest dopasowany do konkretnych warunków w jakich ma pracować, a to rodzaju i metrażu pokoju odsłuchowego, stylistyki muzyki, jaką Państwo słuchacie, a nawet osobistych preferencji dźwiękowych, takich jak charakter brzmienia, ilość basu czy charakterystyka tonalna wyższych pasm częstotliwości. Pamiętajmy, że jakość brzmienia danego sprzętu wcale nie jest zawsze zależna od ilości zer po przecinku w jego cenie. Często, a może nawet zbyt często zdarza się tak, że aparatura kosztująca trzykrotnie więcej gra znacznie gorzej, niż właściwie dobrany zestaw stereo. Dlatego warto zastanowić się i zasięgnąć porady zanim cokolwiek kupimy. Pomoże to nie tylko osiągnąć satysfakcję z odsłuchu naszej ulubionej muzyki, ale również zaoszczędzić spore ilości gotówki na inne cele. Chcielibyśmy jeszcze zauważyć, że w aparaturze hi fi stereo jest pewien trend, właściwie przeciwny do techniki wideo. Otóż w telewizorach mamy takie zjawisko, że sprzęt pochodzący z obecnej produkcji jest wielokrotnie i bezsprzecznie lepszy od telewizora z lat powiedzmy osiemdziesiątych, dziewięćdziesiątych czy początku 21 wieku. Nie wspominając już o wyższości techniki DVD i Blue Ray nad VHS czy super VHS. Otóż w sprzęcie Audio jest inaczej. Bardzo często możemy nabyć znakomity, audiofilski wzmacniacz czy odtwarzacz CD z lat osiemdziesiątych czy nawet siedemdziesiątych ubiegłego wieku, który będzie znacznie lepszy od kosztownych sprzętów dzisiejszych, które wyróżniają się przede wszystkim.... ceną. Do łask wraca technika magnetofonów, a zwłaszcza maszyn szpulowych oraz gramofonów. Posiadając gruntowne doświadczenie w tego typu sprzęcie jesteśmy w stanie doradzić Państwu na co warto wydać pieniądze tak, aby byli państwo zadowoleni pod względem klasy brzmienia, a również ceny zakupu takiego sprzętu.


Jeśli chodzi o sprzęt nowy obecnie oferowany w sklepach również istnieje możliwość zakupu znakomicie grającego zestawu, ale trzeba pamiętać, że w budżecie jaki przeznaczylibyśmy na zakup wybitnie grającego sprzętu używanego będzie bardzo trudno kupić nową aparaturę tej samej klasy brzmieniowej. Ważne względy odgrywa też Państwa gust i wymagania, co do wyglądu takiego sprzętu.

Widzimy więc, że wszystko ma swoje plusy i minusy. W zakupie sprzętu używanego trzeba dokładnie orientować się co sprawdzić w elementach takich jak wzmacniacz, tuner czy gramofon. Często zdarza się, że pozornie pięknie wyglądający i reklamowany jako "igła" sprzęt ma wady wewnętrzne w postaci trzeszczących potencjometrów, przełączników, spuchniętych i nie trzymających parametrów kondensatorów czy nierównomiernie grających kanałów. W zakresie takich zakupów również Państwu pomoc w weryfikacji sprzętu, oraz gwarantujemy, że to co doradzimy spełni Państwa oczekiwania.

Cena każdej usługi uzależniona jest od cen rynkowych sprzętu audio i audiowizualnego, poszczególnych komponentów oraz zakresu wykonanych prac przez nasz zespół w ramach  danego zlecenia. W celu uzyskania dokładniejszych informacji prosimy o kontakt telefoniczny lub mejlowy. Usługa w stałej ofercie GDD.


Numer telefonu: 666 113 330, 604 940 577

E-mail: G.D.D.biuro@gmail.com

Doradztwo w zakresie zakupu SPRZĘTU AUDIO: Witaj
Doradztwo w zakresie zakupu SPRZĘTU AUDIO: Usługi
Image by Jorge Ramirez

Domowe studio audio

Domowe studio nagraniowe - jak skonfigurować i co potrzebujemy, aby swobodnie realizować nasze muzyczne pomysły?


Każdy, kto chciałby samodzielnie nagrywać i miksować swoją muzykę jest dzisiaj w bardzo dobrej sytuacji. Jeszcze nie tak dawno temu istniała ogromną wprost różnica jakości pomiędzy tym, co oferowały profesjonalne studia nagraniowa i tym, co mieli do dyspozycji artyści w domu. Właściwie na początku lat siedemdziesiątych nie istniały w zasadzie żadne półprofesjonalne urządzenia do realizacji muzyki w domu, zwłaszcza technika wielośladowa. Potrzebny był do tego bardzo drogi magnetofon wielośladowy i odpowiedni mikser, nie mówiąc już o dobrej klasy mikrofonach i innych urządzeniach niezbędnych do edycji dźwięku, takich jak equalizery, kompresory czy urządzenia pogłosowe. Artysta był więc skazany na nagranie prostego (i stosunkowo niskiej jakości) dema swojego utworu na magnetofonie szpulowym, czy kasetowym i zaniesienie tego do studia celem demonstracji utworu i ewentualnie profesjonalnej produkcji. Mało kogo było stać na pokrycie kosztów takiej produkcji, gdyż godzina czasu studyjnego kosztowała prawdziwy majątek, a realizacja całej płyty kosztowała niemal całą fortunę! Dlatego muzycy wysyłali taśmy-dema do wytwórni płytowych, lub specjalnych agencji A&R zajmujących się "łowieniem talentów". Jeśli materiał podobał się fachowcom z takiej wytwórni, to podpisywała ona kontrakt z artystą, w którym najczęściej była zobowiązana do pokrycia kosztów produkcji płyty przez wytwórnię. Kwota nagrania, w zależności od warunków kontraktu była zwrócona przez artystę z tantiemow uzyskanych ze sprzedaży płyty, lub też umarzana. Uzyskać jednak nawet rozmowę z przedstawicielem Wytwórni nie było łatwo, gdyż posiadały one całe pudełka kartonowe taśm i kaset, których nawet nie byli w stanie przesłuchać. W latach osiemdziesiątych sytuacja w kwestii domowego sprzętu nagrywającego poprawiła się nieco, a na rynku pojawiły się przenośne 4- ro ścieżkowe rejestratory na kasetę typu Compact lub VHS, i to już był duży krok naprzód. Dzięki technice wielośladowej kreatywność artysty mogła być lepiej zrealizowana, a i jakość takiego nagrania była o wiele lepsza, niż prostego nagrania z mikrofonu na przenośny, amatorski magnetofon. Prawdziwą rewolucję na rynku domowych studiów nagrań przyniósł dopiero sam koniec lat dziewięćdziesiątych wraz z przybyciem techniki cyfrowej i przede wszystkim komputerów. Warto wspomnieć, że komputery nie były jeszcze wtedy na tyle mocne, żeby swobodnie tworzyć wielośladowe projekty z obsługą audio i midi, a również programy do produkcji audio, takie jak np. Cubase Steinberg'a początkowo były dostosowane do obsługi tylko MIDI, a następnie zaledwie czterech ścieżek audio. Stanowiło to i tak ogromy krok naprzód, gdyż jakość zbliżyła się już znacznie do tego, co oferowały profesjonalne studia nagraniowe. Komputery do mniej więcej 2005 roku miały problemy z mocą obliczeniową i ilością pamięci RAM, potrzebnej aby w locie obsługiwać audio, midi oraz cały processingu, taki jak kompresja, pogłos czy eq. Wyjątkowo zasobożerne były wtyczki pogłosowe, ale zawsze istniała możliwość obróbki w offline, czyli rendering ścieżki z efektami i dopiero miksowanie gotowych plików audio. Obecnie mamy w zasadzie nieograniczone możliwości realizacji nawet najbardziej skomplikowanych projektów muzycznych, takie o jakich nawet najdroższe studia mogły tyło pomarzyć jeszcze niedawno. A wszystko to w cenie, którą prawie każdy może zaakceptować. Nie znaczy to jednak, że produkcja muzyki samodzielnie jest prosta. Wymaga ona nie tylko sprzętu, ale i wiedzy o programie, umiejętności miksowania i masteringu, dobrego odsłuchu i właściwie największym ograniczeniem jest teraz sam człowiek, twórca. Jak więc skonfigurować takie studio aby uzyskać optymalne efekty techniczne i artystyczne? Właśnie o tym będą kolejne części tego artykułu. Ponieważ jest to bardzo szeroki temat, niezbędne będzie 3 lub nawet więcej części. Zaczniemy może od sprzętu - co tak naprawdę potrzebujemy, aby zacząć naszą przygodę z muzyką? Przede wszystkim potrzebujemy komputera i mikrofonów wraz z przedwzmacniaczami. Do tego odsłuch zwany monitoringiem, składający się z kolumn i słuchawek oraz, oczywiście, instrumenty, pomysły i kompozycje. W kolejnej części tego artykułu opiszem, w jakie podstawowe elementy naszego domowego studio musimy zakupić, aby móc tworzyć muzykę na profesjonalnym poziomie.


Zapraszam do lektury.

Mariusz Wojtoń

bottom of page